fredag 30 juli 2010

Uppdrag: mamma

Boken Uppdrag: mamma innehåller olika berättelser skrivna av mammor. Några saker som tas upp i boken är jobb vs barn, kroppen, förlossningsrädsla, adoption och sömn. Berättelserna är skrivna av bla Emma Hamberg, Linda Skugge och Martina Haag.

Denna bok bytte jag till mig i Enligt O:s bokåtervinning. Jag tycker det är intressant att läsa andras berättelser om hur de upplever det här med att bli mamma. Jag hade nog dock uppskattat den mer om jag läst den innan vår dotter kom eller strax efter hon föddes. Då vår dotter snart är tio månader har jag ju nu funnit rutiner och man är inte lika osäker längre. Boken har också en del år på nacken. Den gavs ut i början av 2000-talet. Så vissa saker har kanske förändrats men det är ju berättelserna som är det intressanta i boken och de är ju som de är.

Jag tyckte boken var helt okej men inte så mycket mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar