tisdag 2 augusti 2011

Summering - juli 2011

Under juli månad blev det 8 böcker lästa. Denna månad har jag verkligen läst böcker som jag velat läsa. Det låter kanske konstigt. Varför skulle man läsa böcker som man inte vill läsa? Det jag menar är att jag unnat mig läsa sånt som jag länge längtat efter att läsa som tex Baddaren och Jag älskar dig inte. Så denna månad har det inte varit fokus på ungdomsböckerna men det blev i alla fall tre stycken lästa. Jag har även skrivit om alla böcker som jag läst denna månad så det känns bra för det brukar jag aldrig göra.

Barn- och ungdomsböcker:

Hej vacker av Ann-Helén Laestadius(Rabén&Sjögren)
Anton, jag gillar dig! av Peter Pohl(Alfabeta)
Glashuset av Rachel Caine(Styxx Fantasy)

Deckare

Strömkarlen av Limme & Palmqvist(Kabusa böcker)
Vecka 36 av Sofie Sarenbrant(Damm förlag)

Romaner

Elsas värld av Sofi Fahrman(Norstedts)
Jag älskar dig inte av Christina Stielli(Wahlström & Widstrand)
Baddaren av Emma Hamberg(Piratförlaget)


Fördelning efter förlag:

1 Alfabeta
1 Piratförlaget
1 Damm förlag
1 Wahlström & Widstrand
1 Kabusa böcker
1 Rabén&Sjögren
1 Norstedts
1 Styxx Fantasy

Denna gången blev det visst böcker från åtta olika förlag. En ny bekantskap, Styxx Fantasy.

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 7 Man 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar