söndag 7 augusti 2011

Utmaning - Hyllvärmare

I fredags berättade bokhororna om vilka hyllvärmare som de läst den senaste tiden. Det fick mig att gå in på min lista över lästa böcker och leta efter vilken min var. Det visade sig att jag inte hade läst en endaste hyllvärmare på hela året.

Så här kan jag inte ha det och därför utmanar jag mig själv. Jag gör det lite lagom lätt för mig för annars är det dömt att misslyckas.

Utmaning - Hyllvärmare

Under resten av året ska jag läsa fem hyllvärmare. Alltså en per månad fast det är även okej att läsa alla sista veckan i december. Det är dock inte att rekommendera.

För att klassas som hyllvärmare ska boken ha införskaffats år 2010 eller tidigare.

Är det någons som känner för att hänga på så får ni givetvis göra det. Skriv gärna en kommentar i så fall så jag kan se vilka böcker ni väljer.


3 kommentarer:

  1. Jag har, sedan årets början, en sådan lista. "10-listan", idén är hämtad från Bokhora. Men det går trögt. Tre böcker av mina tio har jag läst hittills. Kanske finns det en anledning till att de blivit hyllvärmare.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jag knappt gör något annat än läser hyllvärmare :-) Av de 41 böcker jag läst i år så har 37 varit från 2010 eller tidigare, så jag känner precis tvärtom... Det känns som att jag aldrig läser någon bok som alla andra pratar om. Medans de pratar om den.

    SvaraRadera
  3. Ariel - ska genast gå in och se vilka hyllvärmare som du läst. Kanske någon av dem finns även i min hylla.

    Monika - Jag blir väldigt imponerad. Jag har alldeles för många nya böcker som som jag ständigt blir sugen på. Sen jobbar jag ju på bibliotek och köper ju in nya böcker hela tiden.

    SvaraRadera