tisdag 9 augusti 2011

Huset Eliott


Det har varit en hel del dagar i sommar då det har regnat. Dessa dagar har jag bland annat passat på att titta på Huset Eliott. Då det har regnat en hel del har jag nu sett på alla tre säsongerna.

Huset Eliott handlar om systrarna Eliott, Evie och Bea under 1920-talet. Då deras pappa hastigt dör lämnas de att klara sig själva. De har ingen utbildning och deras pappa är inte den de trodde. Det är svårt att få jobb och de måste sälja faderns hus för att kunna klara sig.

Evie har en talang för design och fast ingen tror på dem lyckas de starta modehuset "The House of Eliott". Det är dock inte lätt när de hela tiden blir motarbetade av män som tror att de vet bättre.

Jag gillar Huset Eliott som ni kanske förstår annars hade jag ju inte sett alla tre säsongerna. Avslutningen är dock lite abrupt. Kanske hade de tänkt att det skulle bli fler säsonger men sedan blev det inte så.

Nu är bara frågan vad jag ska se härnäst? Någon som har något tips?

4 kommentarer:

  1. Älskar verkligen Huset Eliott!

    SvaraRadera
  2. Ja, det som är negativt ät att nu finns det inte fler avsnitt att se :(

    SvaraRadera
  3. Huset Eliott!!! Vad jag var galen i den serien!! Alla kläder som de sydde och deras sätt att tänka under 1920-talet! Det var mycket ww från min sida när jag såg den under tidig tonår. Har inte den på VHS eller DVD så jag lever i mina minnen (som minnenas television).

    Ja vad kan du se härnäst? Jag vet inte, vad sägs om Gilmore Girls? Nej vänta lite tills hösten är mer påtaglig; lite krispig kylig luft och fingervantar och en mjuk halsduk... Åh vad jag längtar till Gilmore Girls. Har inte DVD'n.... Måste skärpa mig!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte riktigt hur jag kunde missa den när den gick på tv. Det är ju verkligen en serie i min smak.

    Gilmore girls har jag givetvis sett :)

    SvaraRadera