måndag 18 oktober 2010

Nominerade till Augustpriset 2010 kategori Barn och ungdom

Då var det klart vilka som är nominerade till Augustpriset 2010. Jag koncentrerar mig på priset i kategorin Barn- och ungdom, vilka andra som blivit nominerade kan ni läsa här.

I ett tidigare inlägg spekulerade jag lite över vilka som kunde vara nominerade. Jag trodde kanske att Nyckerlbarnen av Sara Kadefors skulle vara med men så blev det inte. Utan de nominerade är:

Syltmackor och oturslivet av Anna Ehring
Jag finns av Maja-Maria Henriksson
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
Jag tycker inte om vatten av Eva Lindström
Det händer nu av Sofia Nordin
Tänk om ... av Lena Sjöberg

Jag har läst Jag finns och vad jag tyckte om den kan du läsa här. Det händer nu har jag tänkt att jag ska läsa. De andra böckerna vet jag inte så mycket om. Jag får ta och kolla upp vad de är för några.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar