tisdag 19 oktober 2010

Tematrio - film


Lyran ligger hemma och är sjuk så denna veckan vill hon ha lite tips på bra filmer.

1. Livet från den ljusa sidan med Jack Nicholson och Helen Hunt är en av mina favoritfilmer. Jag är inte så mycket för roliga filmer men den här tycker jag är helt suverän. Jack Nicholson gör sin roll så otroligt bra.



2. Åter till Cold mountain med Nicole Kidman och Jude Law är en annan favorit. Det finns dock risk att man gråter en skvätt.

3. Den film som jag nog sett flest gånger i mitt liv är Top Gun med Tom Cruise. Den har ju ett antal år på nacken men jag tycker den håller än. Fast att jag vet att det blir sorgligt så kan jag knappt hejda tårarna.




3 kommentarer:

  1. Livet från den ljusa sidan är en favorit hos mig också :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig sett en film där Jack Nicholson inte har gjort sitt jobb ordentligt. Han är helt klart en suverän skådespelare!

    SvaraRadera
  3. Jack Nicholson är inte en av mina favoriter, inte för att han inte gör ett bra jobb en tycker han ser lite läskig ut.

    SvaraRadera