söndag 17 oktober 2010

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Så har ännu en vecka passerat. Något som jag ser framemot varje fredag är Annikas bokbloggsjerka. Om du mot förmodan inte hört talas om det så kan du läsa mer här.

Veckans fråga:

Vilken bok/böcker önskar du att du kunde lägga vantarna på här och nu?

Jag är faktiskt rätt nöjd för tillfället då jag både lagt vantarna på Revolt och De som lever vidare. Det är två böcker som jag väntat på ett tag.

En bok som jag dock vill ha tag på är Evas öga av Karin Fossum. Jag har inte läst något av Fossum och hennes serie om kommissarie Konrad Sejer. Jag har dock några av böckerna men saknar den första och vill gärna läsa dem i ordning. Så hela sommaren har jag letat efter den på loppisar men har inte hittat den.




6 kommentarer:

  1. Karin Fossum är en jätte duktig författare och min mamma har nästan alla hennes böcker hemma i Oslo. Jag kan verkligen rekommendera hennes böcker!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju hört så mycket gott om Fossum så jag vill ju också läsa hennes böcker. Verkar dock lite svårt att få tag i den första boken, Evas öga.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Fossum, hoppas du hittar Evas öga.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst alla böcker av Karin Fossum och När djävulen håller ljuset är min favorit!

    SvaraRadera
  5. Karin Fossum är ny för mig, har en deckardrottning att upptäcka förstår jag.

    SvaraRadera
  6. Det ska bli intressant att läsa Fossum och se om hon lever upp till mina förväntningar.

    SvaraRadera