söndag 24 oktober 2010

Jag fick napp

Som jag berättade igår så skulle jag på jakt efter den första boken om kommissarier Sejer av Karin Fossum. Till min glädje så hittade jag Evas öga och även två delar till i serien, Se dig inte om! och Den som fruktar vargen.

Fynden gjorde jag hos Antikvariat Källaren i Eslöv. Massor av böcker fanns det men jag hade inte så mycket tid att botanisera så jag får väl åka dit någon annan gång.

Nu är bara frågan när jag ska börja läsa Evas öga. Tror det får vänta till jul. För just nu måste jag läsa massa till jobbet. Ska ju ha boktips imorgon och på fredag för några i årskurs tre. Ska bli kul men det är inte så lätt alltid att hitta passande böcker.

Några böcker jag tänker tipsa om imorgon är:

Turbo och skräcknatten av Ulf Sindt
Kompisprovet av Carolina Lundgren
Den ödegraven och andra spökhistorier av Dan Höjer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar