fredag 1 oktober 2010

Komma över av Ingrid Olsson

Komma över är skriven av Ingrid Olsson. Den handlar om Jeppe som precis blivit dumpad av Emma. Han har flyttat ifrån Emma och bor nu bokstavligen i ett råtthål. Han orkar inte berätta för sina föräldrar att han blivit dumpad utan kommer hela tiden med bortförklaringar när hon inte följer med. Bästa kompisen tycker bara att han ska hänga med och festa och att han ska gå vidare men Jeppe är deppig och längtar bara efter att Emma ska höra av sig.

Ibland hör Emma av sig. Då blir Jeppe lycklig och fixar och donar för att bara bli dumpad, igen och igen. I slutet av boken ser man dock en ljusning för Jeppe.

Jag tycker mycket om Olssons bok Komma över. Jag blir riktigt irriterad på den där häxan Emma.

Jag har även läst några andra böcker av Ingrid Olsson som tex Medan mamma sover och Stenhjärta. Olsson skriver på något sätt som gör att jag blir väldigt fast i hennes böcker. Jag plöjer ofta snabbt igenom dem. Så har du inte läst något av Ingrid Olsson så tycker jag verkligen att du ska göra det.


3 kommentarer:

  1. Låter bra. Jag skall lägga hennes böcker på min "att-läsa-lista"

    SvaraRadera
  2. Den är bra! Har precis läst den.

    SvaraRadera
  3. Monika- tycker absolut att du ska lägga någon av Ingrid Olssons böcker på "att-läsa-listan".

    Kul att du också gillar boken Sara.

    SvaraRadera