fredag 18 oktober 2013

Bokbloggsjerka - författare vi beundrar

Fredag och full rulle här hemma då det vankas barnkalas i helgen. En liten paus tar jag dock för att svara på veckans bokbloggsjerka.

Veckans fråga:

Finns det några författare som du tycker sticker ut (eller som du beundrar mer än andra) när det gäller deras sätt att skriva?

Johanna Nilsson är en av mina favoritförfattare. Jag tycker hennes bok "Hon går genom tavlan ut ur bilden" är fantastisk. Nilsson har ett väldigt målande och vackert språk. Det hör man ju redan på titeln. Jag är dock inte lika förtjust i hennes senare böcker men "Hon går genom..." tycker jag så mycket om att Nilsson får vara med här.

Håkan Nesser är en annan författare som jag tycker skriver riktigt bra. Det var dock längesedan jag läste något av honom. Han sjönk dock i mina ögon med den där debatten om "Himmel över London".


Jag vet dock inte om jag beundrar dessa författare. Jag är inte så mycket för att beundra författare. Jag har ingen författare som jag supergillar så som Monika gillar King. Nilsson och Nesser är dock två författare som jag gillar.

2 kommentarer:

  1. Jag hade också med Johanna Nilsson och Nesser håller jag också med om är väldigt bra :)

    SvaraRadera