tisdag 5 juli 2011

Elsas mode av Sofi Fahrman

För någon månad sedan fick jag en fråga av några elever. "Har ni några bloggböcker?" Jag fattade ju ingenting. Böcker hur man skriver en blogg? Det var dock böcker av kända bloggare som de menade. Att det hade kommit en bok som heter Elsas mode hade jag nollkoll på. Jag skyller på att den kom samma månad som min dotter kom.

Elsas mode är populär på skolan så jag kände att jag får läsa den och se vad det är och nu är det gjort. Vad handlar den då om.

Efter några veckor i New York är Elsa på väg hem till Sverige igen. Att återvända till Borås känns som en katastrof för Elsa. Elsa stannar dock inte många dagar i Borås utan hon tar sig till Stockholm. I Stockholm börjar Elsas nya liv och det är i Stockholm som hon kommer på att hon ska starta en blogg om hennes största intresse, mode.

Jag är inte speciellt intresserad av mode och det är många namn och märken som nämns som jag aldrig hört talas om. Jag tycker dock att det är en helt okej bok som lite avkoppling en dag på stranden. En sån här bok läser jag ju inte för dess fantastiska språk utan mer för känslan att få inblick i en värld som jag inte känner till det minsta.

Det har nu kommit ut en andra bok om Elsa som heter Elsas värld.

Andra som skrivit om Elsas mode är: Bokhora och Sandras bokhylla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar