fredag 15 april 2011

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Då var det dags för veckans fråga i Annikas Bokbloggsjerka.

Veckans fråga:

Har du något ämne, intresse, fobier, hobby eller annan ”non-fiction”litteratur som du vill tipsa oss om?

Jag läser mest nästan endast skönlitteratur. Är det inte skönlitteratur så är det ofta böcker om litteratur och läsning. Detta är ju dock inte så konstigt då jag jobbar som bibliotekarie. Så några tips har jag väl inte direkt att komma med.

Men nu när jag tänker efter så har jag ju börjat läsa lite annat också. Sen jag blev mamma har jag ju också börjat läsa facklitteratur om barn och deras utveckling. Jag gillar också att läsa böcker där andra föräldrar berättar om sina liv som just småbarnsförälder. En som jag gillade var boken Hämta, lämna, leva av Malin Danielsson och Lotta Thorelius. Så den får bli mitt tips.

3 kommentarer:

  1. Jag är som sagt var en ohejdad teoretiker och i min bokhylla trängs facklitteratur av allehanda slag. Boken du nämner har jag inte läst men däremot har jag två böcker om barn med NPF-diagnoser och dessa har jag läst många många gånger.

    Jag har någon slags mani när det gäller facklitteratur. Jag köper, läser, begrundar, läser igen, begrundar igen... osv. Jag får aldrig nog och då det hela tiden dyker upp nya intressanta böcker så lär aldrig intresset och/eller manin någonsin ta slut :-)

    SvaraRadera
  2. Egentligen skulle jag vilja läsa mer facklitteratur men då jag inte har så mycket lästid är det inte så högprioriterat. På jobbet samlar jag böcker på hög och där finns lite allt möjligt tex en bok om Wikipedia, Bibliotek 2.0 och andra böcker om informationssökning. Nu är det ju påsklov så kanske hinner titta i dem på jobbet :)

    SvaraRadera
  3. Jag som inte ens har barn än tycker att alla böcker om småbarn, småbarnsföräldrar eller förberedande barnböcker är intressanta. Kanske min biologiska klocka som tickar. Senast läste jag Dads's Guide to Pregnancy for Dummies 2010. Helt klart underhållande även som kvinna.

    SvaraRadera