måndag 26 november 2012

Tematrio - Boken/Filmen

Då var det måndag igen och då är det oftast dags för tematrio inne hos Lyran


Berätta om tre filmer som lever upp till boken - eller inte!

1.  Niceville av Kathryn Stockett har jag ju nyligen både läst och sett. Jag tycker den är ett bra exempel på när man lyckas med att göra film av en bok.

2. Sagan om ringen av Tolkien är en film som jag verkligen gillar. Det är en av få gånger då jag gillar filmen bättre än boken.

3. Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay är en bok som utspelar sig under andra världskriget samt nutid. I det här fallet tycker jag att de har lyckats hyfsat bra med filmen. Både filmen och boken är väldigt hemska.

7 kommentarer:

  1. Sarahs nyckel har jag sett och den var riktigt bra. Vet inte om jag orkar med att läsa boken, redan filmen var i jobbigaste laget.

    SvaraRadera
  2. Sagan om Ringen trilogin har dom gjort grymt bra på film. Niceville har jag både boken och filmen men har varken läst eller sett!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar att jag hade Niceville kvar, tyckte så mycket om den.

      Radera
  3. Både 1:an och 3:an funderade jag på att ta med:-) Jag tyckte Niceville var riktigt bra som film. Men att jag glömde Sagan om ringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagan om ringen är fantastisk tycker jag.

      Radera
  4. Jag är sugen på att se Niceville. Gillade verkligen boken!

    SvaraRadera
  5. Filmen Niceville tyckte jag mycket om. Boken återstår att läsa. Har just köpt Sarahs nyckel men ännu inte läst den.

    SvaraRadera