måndag 12 november 2012

Dags för enkät

Eftersom jag knappt hunnit läsa några böcker på den senaste tiden och eftersom vi varit dåliga här hemma och jag nu har noll inspiration får jag ta till en enkät för att det ska hända något här inne. Enkäten hittade jag hos Enligt O som hittade den någon annanstans.

1. Ljudbok eller bok i handen? Definitivt en bok i handen. Jag har dock haft perioder då jag lyssnat mycket på ljudböcker. Det är dock ett tag sedan nu.

2. Pocket eller inbunden? Jag föredrar inbundet eftersom det är snyggare i bokhyllan. Jag är inte på resande fot så ofta så. För är man det så kan det ju vara smidigt med pocket.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction) Jag föredrar påhittat. Men visst blir det att jag läser böcker som är verklighetsbaserade också.

4. Harry Potter eller Twilight? Jag får säga Harry Potter eftersom jag inte kan säga något om Twilight då jag vaken läst böckerna eller sett filmerna. Tanken är dock att jag ska göra det. Harry Potter älskar jag. Har läst alla böckerna och sett alla filmerna.

5. Fantasyvärld eller vår värld? Det spelar egentligen ingen roll. Läser om båda delarna.

6. Kindle, iPad eller annat? Jag har en iPad. Jag använder dock den inte till att läsa böcker på. Jag har inte kommit igång med e-böcker.

7. Låna eller köpa böcker? Eftersom jag jobbar på bibliotek så blir det rätt naturligt att jag lånar en massa. Mina flesta böcker köper jag på bokrean.

8. Bokhandlar eller online? Jag köper nästan bara online då jag inte har jätte nära till någon bokhandel.

9. Ensamstående bok eller trilogi? Jag gillar serier men ibland är det skönt att läsa böcker som inte har någon fortsättning. Har jag börjat läsa en serie har jag svårt att sluta.

10. Tjock bok eller kort bok? Läser inte så mycket tjocka böcker längre för det tar sådan tid. 300 sidor är rätt lagom.

11. Romans eller action? Romans får jag säga då. Läser dock väldigt lite av romans och action. Jag gillar vardagsrealism med kanske en gnutta romans och så några deckare på det och några ungdomsböcker, så är jag nöjd.

12. Mysa under en filt eller steka i solen? Helt klart i solen, gärna gungandes i hammocken.

13. Varm choklad eller latte? Varken eller, möjligtvis te.

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning? Jag får väldigt mycket tips om böcker från alla möjliga håll. Kollegor och elever som tipsar om böcker som jag bara känner att jag måste läsa. Får givetvis massor av tips från olika bloggar. Brukar inte läsa recensionerna så grundligt utan brukar hoppa direkt till vad bloggaren tycker om boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar