lördag 24 november 2012

Bokbloggsjerka - 10 favoritförfattare

Denna veckan hoppar jag på Annikas bokbloggsjerka igen. Ska verkligen bli intressant att gå in och läsa vilka favoriter som ni listar.

Veckans fråga:

Lista 10 författare som du håller som favoriter just nu. Naturligtvis gör det ingenting om du även nämner den bok du värdesätter högst av var och en.

1. Johanna Nilsson  och hennes bok Hon går genom tavlan ut ur bilden kommer alltid upp i mina tankar när jag ska lista favoriter.

2. Sofia Nordin och boken  Gå sönder, gå hel var en favorit 2011.

3. Kristna Ohlsson skriver deckare och jag gillar verkligen hennes böcker.

4. Katerina Janouch och hennes böcker om Cecilia Lund är favoriten när jag är sugen på att läsa om vardagsliv och något som är mer realistiskt.

5. Kathryn Stockett och boken Niceville har jag ju läst väldigt nyligen. Tyckte väldigt mycket om den.

6. Katarina Wennstam har jag läst lite då och då. Tidigare i år läste jag Flickan och skulden och blev himla upprörd.

7. Michael Grant kommer också med på listan då jag i höstas slukade hans böcker i serien Gone som inleds med boken Övergivna. Jag fastnade rejält för de här böckerna och längtar tills jag får läsa fortsättningen nästa år.

8. Ann Rosman skriver deckare och hennes bok Själakistan gillade jag mycket. Rosman är en ny bekantskap som jag kommer fortsätta följa.

Jag nöjer mig med åtta stycken i min lista. För ska det vara favoriter så vill jag ta med dem som jag först kommer att tänka på och inte krysta fram något. När jag går in och läser vad ni andra har skrivit så kommer jag säkert på en massa andra som borde vara med på listan.

13 kommentarer:

  1. Niceville gillade jag också mycket :)

    SvaraRadera
  2. Katerina Janouch har jag läst en bok av, men sedan har det inte blivit fler. Niceville och tre böcker av Ann Rosman står bland mina olästa. Hoppas att dom är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Janouch böcker passade mig nog extra bra eftersom jag började läsa dem precis när jag fått barn själv. Fanns mycket som jag kände igen mig i.

      Ann Rosman blev en positiv överraskning.

      Radera
  3. Jag gillade Niceville men det är den enda jag läst av Stockett. Janouch har jag inte läst, men är rätt nyfiken på henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller läst något mer av Stockett men då det är så nära i tiden så är det verkligen en favorit just nu.

      Radera
  4. Niceville är verkligen fin :)
    Jag läste ut första delen i Gone-serien igår, riiktigt bra! Jag ser fram emot att läsa fortsättningen
    /Cecilia

    SvaraRadera
  5. Sofia Nordins roman är en favorit. Mycket bra!

    SvaraRadera
  6. Många bekanta namn här, både lästa och olästa. Michael Grant har jag sneglat på lite...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fastnade verkligen för Grants böcker.

      Radera
  7. Ann Rosman och Katarina Janouch ska läsas under 2013 :) Kristina Ohlssons deckare gillar jag :)

    SvaraRadera
  8. Vilken karaktär att nöja sig med åtta. Imponerande!

    SvaraRadera