måndag 19 november 2012

Småfilmer om Gittan

I dag hamnade vi framför tvn vid ungefär halvsex. Då visade de "Läs-med-sagor" som jag tycker är ett trevligt inslag på barnkanalen. Denna gången var det Gittan och älgbrorsorna av Pija Lindenbaum. Jag har alltid gillat böckerna om Gittan och jag köpte faktiskt min första bok om Gittan redan innan jag fick barn. Det har dock inte blivit av att vi läst den, då den har en hel del text. Men efter att vi sett Gittan och älgbrorsorna blev vi sugna på att läsa lite mer om Gittan. Så kvällens godnattsaga fick bli Gittan och gråvargarna

Såg att det finns några av dessa program upplagda på ur.se, ni hittar dem här.

På youtube hittar man ju också en massa. Hittade tex När Åkes mamma glömde bort.

Tycker de här småfilmerna är himla trevliga. Ett bra alternativ om man inte skulle ha boken tillhands.


3 kommentarer: