tisdag 3 januari 2012

Mer statistik

Idag har jag tittat vidare på lite statistik. Jag satt och räknade och räknade och hela tiden blev det fel. Jag kom fram till att jag hade läst 104 böcker och det stämde ju inte för jag hade ju läst 102 böcker. Då konstaterade sambon att jag har ju faktiskt läst 104 böcker. Jag hade råkat skriva samma nummer två gånger vid två ställen i min sammanställning. Så helt plötsligt hade jag läst två böcker till, inte illa. 

Idag har jag koncentrerat mig på vilka förlag som jag har läst böcker av. Rabén & Sjögren och Bonnier Carlsen dominerar. Det är inte konstigt då de ger ut barn- och ungdomsböcker och det är ju främst det jag läser. Piratförlaget kommer på fjärde plats och de har en del författare som jag läser mycket som tex Kristina Ohlsson och Katerina Janouch.


Antal lästa böcker per förlag


2 kommentarer:

  1. Förlag är kul, måste nästan göra ett diagram till!

    SvaraRadera
  2. Tycker jag absolut att du ska göra. Om inte annat så tränar man ju på att göra diagram vilket jag hade glömt. Men nu kan jag :)

    SvaraRadera