måndag 2 januari 2012

En strukturerad början på året

Nytt år och nya tag. Detta året ska jag vara lite mer strukturerad. Inte i min läsning utan i min dokumentation av min läsning. Allt ska föras in i excel redan från början så när året är slut är det bara att trycka ut statistiken.

Efter att jag var inne hos Malin blev jag även inspirerad att ta tag i min bokhylla. Så jag satte sambon i arbete. Han programmerar så jag ska kunna lägga in mina böcker och då få kolla på vilka böcker som jag egentligen äger, har läst och inte läst. Ska bli spännande att se hur många hyllvärmare jag egentligen har och hur många böcker jag äger. Jag har ingen som helst aning. Till en början kommer jag bara ha bokhyllan för mig själv men jag kanske lägger upp den om ett tag. Det är ju lite jobb med att lägga in allt men när man väl gjort det så är det ju lätt att bara fylla på. Så får jag som mitt egna lilla bibliotek här hemma :)

Vi får väl se hur det blir men det underlättar ju betydligt om man varje gång man läst en bok för in det i excel. De flesta av er andra bokbloggare gör säkert redan det.

Har ni några saker som ni tänker ta tag i under 2012? Antigen med era bloggar eller i livet i allmänhet.

1 kommentar:

  1. Jag vill komma igen med min blogg. Hitta bra böcker att läsa och tipsa andra om. Läsa mer helt enkelt!

    SvaraRadera