onsdag 4 januari 2012

Ett sista diagram

Detta blir sista inlägget med diagram för denna gång. Nu har jag tittat på vilken genre jag läst under 2011. Det behövde jag ju kanske inte göra ett diagram på för att lista ut. Av 104 utlästa böcker är 78 barn- och ungdomsböcker. Det är ju absolut inget konstigt då jag jobbar på ett skolbibliotek. Jag hade kanske önskat att jag hunnit läsa lite annat också men tiden finns helt enkelt inte. Lite förvånad var jag över att det endast är 9 deckare. Jag trodde faktiskt att jag läste fler deckare. Jag läser ju verkligen inte många olika kategorier av böcker. Kanske skulle breda min läsning lite under 2012.

2 kommentarer:

  1. Ibland blir man faktiskt lite förvånad över vad statistiken visar. Konstigt är det, det är ju liksom man själv som läser :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir väl inte jätteförvånad men som sagt trodde nog det vara några fler deckare.

    SvaraRadera