lördag 17 mars 2012

I min bokhylla: F

Efter ett litet uppehåll är det nu dags att återvända till bokhyllan. Denna gången är det dags att se vad som finns på bokstaven F.


 

Fågelbrovägen 32 av Sara Kadefors är ännu en bok som jag inte läst och som jag fyndat på någon bokrea. 

Flyga drake av Khaled Hosseini ingår i min egen utmaning läs boken - se filmen. Så som ni förstår så har jag inte läst den här heller. Men snart så....

Först när givaren är död av Anna Jansson är den 10:e boken om Maria Wern och en bok som jag faktiskt har läst.

Fruset ögonblick av Camilla Ceder är Ceders debutbok som jag köpt på loppisen här i byn. Har inte läst så mycket om den här boken men den verkar bra.

Fly för livet av Helena von Zweigbergk är den fjärde boken om fängelseprästen Ingrid. Jag har inte läst någon utav dem utan jag har bara läst Zweigbergks relationsromaner som tex Ur vulkanens mun.

Flickan med majblommorna av Karin Wahlberg är den fjärde boken om kommissarie Claes Claesson. Jag har fortfarande inte läst något av Wahlberg. 

Som vanligt så dominerar de olästa böckerna. Frågan är hur jag någonsin ska hinna läsa alla böcker som jag har här hemma. Kanske dags att införa köpstopp.


4 kommentarer:

  1. Fruset ögonblick sprang jag på för ett tag sedan och den var så billig att jag faktiskt var tvungen att köpa den. Oläst även hos mig.

    Först när givaren är död är den första bok om Maria Wern som jag köpte. Sedan upptäckte jag att det var del 10... Håller på och försöker läsa mig fram till den och har i alla fall kommit läst till och med del 3 nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började läsa om Maria Wern när det hade kommit en 5-6 böcker. Det var ganska lagom. Jag tror nästan att jag slukade dem alla en sommar :)

      Radera
  2. Hehe, tänk vad mycket böcker man inte har läst! Det är nästan lite galet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det galet. Har speciellt svårt att motstå när det är ett riktigt fynd :)

      Radera