onsdag 7 mars 2012

I min bokhylla: D

Då var det dags för bokstaven D. Det fann en massa böcker i bokhyllan som börjar på D. Jag valde fem stycken. När jag nu tittar närmare på dem så ser jag att alla titlarna innehåller död på ett eller annat sätt.


 

Jag vet knappt om jag vågar erkänna det men jag har inte läst någon av böckerna. Ni som har läst de andra inläggen i Titelalfabetet kanske börjar se ett mönster.

 Dödergök av Katarina Wennstam är jag sugen på att läsa men varför ska alla böcker vara så tjocka. Dödergök är på över 500 sidor.

Döden skall du tåla av Karin Fossum tycker jag verkar vara en väldigt spännande bok. Så här står det på baksidan av boken: "En liten flicka ligger och sover i barnvagnen i trädgården på baksidan av huset. Mamman pysslar i köket. Hon är inte det minsta orolig för barnet, hon vet att hon genast kommer att känna om något inte är som det ska. Men någon smyger ut ur skogen, springer fram till vagnen och sliter den virkade filten åt sidan... Senare samma dag hittar kommissarie Konrad Sejer utanför sin dörr ett vykort med ett lakoniskt meddelande: "Helvetet börjar nu." " Detta är dock nummer 10 i serien om Konrad Sejer och jag har inte ens läst bok nummer två.

Död joker av Anne Holt är jag osäker på om jag läst. Jag hade en period när jag läste Anne Holts böcker men jag vet faktiskt inte hur det är med den här.

Döda själar av Nikolaj Gogol undrar jag om jag någonsin kommer att läsa.

Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates är även den en tjock bok på över 600 sidor. Finns en risk att den kommer förbli en hyllvärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar