söndag 25 mars 2012

Det borde finnas regler av Lina Arvidsson


Mia och Mirjam är bästa kompisar och de hänger alltid ihop. De går i åttan och drömmer om att de ska på på Hylliedahlgymnasiet för det skulle göra deras liv så mycket bättre. Mirjam är kär i Per som är gammal, minst 40 och det förstår inte Mia. Han är ju liksom gubbe.

På en fest träffar Mia Vlad. Han är inte som alla andra. Han är några år äldre, har egen lägenhet och hatt och hängslen. Mia kan inte tänka på något annat än Vlad och hon börjar förstå att det är så här Mirjam känner för Per. Mia kan dock inte släppa det här med Per och hon ber sin kompis Karl om hjälp. De måste kunna hitta något som är skumt med Per så Mirjam ska förstå hur fel det hela är.

Jag hade oerhört höga förväntningar på den här boken och tyvärr så höll det inte för min del. Visst är den rolig på sina ställen men jag tycker den är för lång och känns inte som det händer något överhuvudtaget. Känns bara som det är massa pladder boken igenom och det blir för mycket för min del. Jag vill verkligen gilla den för känns som det behövs lite nya ungdomsböcker i våra bibliotekshyllor. Nu är jag ju inte den främsta målgruppen så jag hoppas att de gillar den mer än mig.

Andra som skrivit om boken är Enligt O och Matildas läshörna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar