lördag 6 november 2010

Summering - oktober

Under oktober månad har jag läst åtta böcker. De flesta böckerna har jag läst för att jag skulle ha boktips för årskurs tre. Jag hann dock med en bok som inte var jobb relaterad.

Det blev sex barn- och ungdomsböcker:

Nyckelbarnen av Sara Kadefors
De som lever vidare av Kjetil Johnsen
Revolt av Suzanne Collins
Turbo och skräcknatten av Ulf Sindt
Kompisprovet av Carolina Lundgren
Skogens systrar av Petrus Dahlin

En roman:

Smuts av Katarina Wennstam

En faktabok:

På tal om böcker: Om bokprat och boksamtal i skola och bibliotek

Jag är rätt nöjd med månadens läsning med tanke på hur lite tid jag har för tillfället. Fast om jag ska tänka på mina läsmål 2010 så är jag inte lika nöjd eftersom jag inte betar av något på min lista. Läsningen blir rätt ensidig då jag måste läsa en massa till jobbet men det är ju bara att acceptera att så är det.

1 kommentar:

  1. Tycker du är ganska duktig på att läsa även om du saknar tid! Jag har inte läst någon av de här böckerna.

    SvaraRadera