onsdag 24 november 2010

En härlig dag

Igår hade jag en riktigt härlig dag i Hässleholm. Fick träffa en del gamla kolleger vilket var kul. Har fått många tips om böcker som jag missat. Blev tex sugen på att läsa Johan Unenges bok, Mitt extra liv. Blev även sjukt imponerad av hans förmåga att teckna. Han satte på en overhead-apparat och vips så hade han tecknat Eva och Adam medan alla tittade på. Han tecknade också familjen i serien Gyllene Knorren. Ni har väl inte missat att det är årets julkalender.

En annan person som för mig var helt okänd var, Pelle Eckerman. Han har skrivit boken Magiska linser och hemliga skåp. Eckerman är en man kring 65 och man kanske inte tror att han ska vara så rolig men när han kommer ut i sin gula kostym och sen tar på sig en röd tuppkam så brister hela salongen ut i skratt.

Emma Adbåge är en författare som jag inte direkt känner till. Hon är illustratör men skriver även bilderböcker. Hon avslöjade att hon håller på att skriva en kapitelbok som ska komma ut i vår. Hon läste en liten bit ur den och det ska bli väldigt spännande att läsa den.

Det var många fler författare som vi lyssnade på och man blir alltid väldigt sugen på att läsa deras böcker. Ibland är det skönt att få lite tips istället för att vara den som tipsar. Jag hoppas det blir en författardag även nästa år.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar