måndag 11 juni 2012

Tematrio - Sommarens läsplaner


Denna veckan undrar Lyran vad vi har för läsplaner för sommaren.  Vad planerar du att läsa i sommar, berätta om tre planer (för visst har du väl det?)!

Givetvis har jag planer.

1. Jag är med i Lyrans klassikersommar så jag tänker läsa några klassiker som tex Hemsöborna och Löwensköldska ringen.

2. Jag har en egen utmaning, Läs boken, se filmen som jag tänkte jag skulle börja på. Jag håller på att fylla vår box med filmer som jag vill se men jag måste bara läsa boken först så därför dröjer det lite. Några exempel är Flyga drake och Svinalängorna. 


3. Jag ska också läsa en hel hög med ungdomsböcker. Jag tänkte att jag skulle koncentrera mig på ungdomsböcker som är lite mer klassiska och som de lånar flitigt på skolan tex Godnatt mister Tom och En ö i havet. Det känns som böcker som man som skolbibliotekarie verkligen borde ha läst.


Sen blir det säkert en hel del annat också. Men som en elev sa till mig idag "Man måste ju göra lite annat också, bada och sånt för det är ju kul" :)

7 kommentarer:

  1. Godnatt mister Tom är helt underbart bra. De läste den för oss när jag gick i sexan och jag älskade den. Det var en av de böcker jag tyckte om som barn som jag senare köpte och fortfarande läser med behållning.

    Jag borde köra din utmaning, eftersom det kanske kunde göra att jag äntligen ser Million Dollar Baby som jag haft i 4-5 år nu utan att ha sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godnatt mister Tom ska jag verkligen prioritera. Jag har hört mycket gott om den.

      Radera
  2. Flyga drake och Svinalängorna har jag sett, men inte läst. Båda filmerna är i alla fall bra :)

    SvaraRadera
  3. Läs boken se filmen, det var en bra utmaning. Älskade både bok och film på Flyga drake!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Flyga drake borde jag verkligen läsa så jag kan se filmen.

      Radera
  4. Jag har ju nyligen gått och blivit bibliotekspedagog några timmar i veckan, så jag borde nog också läsa några ungdomsböcker under sommaren. Har läst några under våren, men tilltalas klart mer av böcker riktade till vuxna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du testat Magnus Nordins böcker? De gillar i alla fall jag, speciellt de första.

      Radera