fredag 22 juni 2012

I min bokhylla: P

Då var det dags för bokstaven P i titelalfabetet, inte många bokstäver kvar nu. För en gångs skull har jag läst lite av de böcker som jag visar nämligen tre av fem.



Parsifal av Sigrid Combüchen läste jag när jag läste litteraturvetenskap. Ska jag vara ärlig så har jag ingen som helst aning om vad den handlade om.

Pojkår av nobelpristagaren Coetzee har jag inte läst. Jag hade en period då jag ville läsa nobelpristagare därför finns det en del sådana böcker i bokhylla. De har oftast blivit hyllvärmare.

Pojkarna av Jessica Schiefauer var det inte så länge sedan jag läste. En annorlunda bok som jag gillade.

Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi har jag också läst. Kommer ihåg att det var ett himla snack om den boken när den kom. Det är dock ingen bok som direkt föll mig i smaken.

Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen har jag fortfarande inte läst. Jag har hört mycket gott om hennes böcker och jag vill verkligen läsa dem. Tiden räcker dock inte till.

1 kommentar:

  1. Pepparkakshuset kommer att dyka upp på P hos mig också. Inte heller jag har läst den :)

    SvaraRadera