onsdag 20 juni 2012

De populäraste böckerna del 3

Då var det dags för de populäraste böckerna för de som går i årskurs 7-9. Jag har faktiskt läst alla böckerna på listan utom en nämligen Dolores - flickan utan ögon. Det är en lättläst bok och jag tror kanske att den främst läses i årskurs 5-6. Jag ska läsa den i sommar tänkte jag. Kul att se att det inte bara är nya böcker som slår sig in på listan. Prinsessan och mördaren är ju en gammal goding som jag ofta tipsar om. Simon och Sophie är en annan favorit som alltid brukar gå hem. Hungerspelen hade kanske kommit högre upp om jag hade haft fler exemplar av den. Den senaste tiden fick jag dagligen frågan om jag hade Hungerspelen inne.

  1. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  2. Jag finns av Maja-Maria Henriksson
  3. Hungerspelen av Suzanne Collins
  4. Simon och Sophie av Emma Granholm
  5. Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
  6. Pojken i randig pyjamas av John Boyne
  7. Dolores - flickan utan ögon av Anders Brundin
  8. Prinsessan och mördaren av Magnus Nordin
  9. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson
  10. Skelettpojken av Anne Rooney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar