måndag 20 februari 2012

Tematrio - Bokreatips

Jag har ju redan tipsat om böcker som jag rekommenderar på årets bokrea men det finns en hel del så det blir tre till. Idag vill helt enkelt Lyran att vi tipsar om tre bra böcker på den kommande bokrean.

1. På Bokias rea så finns en av de bilderböcker som jag älskar mest med. Förlåt! av Norbert Landa och illustrationer av Tim Warnes. Jag tycker illustrationerna i denna bok är helt underbara. Boken handlar om kanin och björn som gör allt tillsammans men så en dag blir de ovänner.
2. Om det är någon som missat ungdomsboken Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren så kan man ju passa på att inhandla den på bokrean. 2011 års mest omtalade ungdomsbok som är fantasy som utspelar sig någonstans i Sverige.

3. Vill man ha något lättsmällt så kan man ta Katerina Janouchs bok Hittebarnet som handlar om barnmorskan Cecilia Lund. Vad gör man när det helt plötsligt står en pojke och knackar på dörren och säger att din man är min pappa.

Nu ska jag in och se vad ni andra tipsar om för några böcker.

2 kommentarer:

  1. Förlåt läste jag just högt för mina elever idag. Imorgon ska vi spela teater utifrån den. Visst är den söt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en rolig idé. Hoppas det blev bra. Tycker det är så fina bilder i den.

      Radera