tisdag 28 februari 2012

Kärleksplanen av Bente Bratlund

Äntligen har det börjat trilla in lite nya böcker. Idag när jag hade en stund över passade jag på att läsa Bente Bratlunds nya bok Kärleksplanen. 

Anna och Ronja har kommit på den perfekta planen, tror de. Annas mamma har ingen kille och det har hon inte haft sedan Annas pappa dog när hon var liten. Anna vill gärna att hennes mamma träffar någon kille så att de kan bli en lite familj. Visst har de det bra men det hade i alla fall varit mysigt. 

Anna är tillsammans med Simon och hans pappa är inte heller tillsammans med någon. Anna och Ronja tillsammans med Simon bestämmer sig för att para ihop sina föräldrar. Hur det går? Det får du reda på om du läser boken.

Boken är utgiven på Hegas vilket innebär att det är en lättläst bok. Boken är på 66 sidor med stor text men inga bilder. Jag skulle tro att boken passar de som är 10-12 år. 

Jag tror boken kommer bli populär. Den har en framsida som jag tror kommer locka framför allt tjejerna. Boken är helt okej. Tycker det är lite svårt att bedöma den då jag inte alls är målgruppen. Ska bli intressant att se om den faller målgruppen i smaken.

Enligt baksidestexten kommer det en fristående fortsättning i mars, Solresan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar