tisdag 21 februari 2012

Bra föreläsningar

Nu är jag lite ledig då det är sportlov denna veckan. Jag tror alltid att jag ska hinna med så mycket när biblioteket är tomt på elever men det blir oftast inte så. Något som jag hann var att titta på en föreläsning med Marie Andersson(öpedagogen) om geocaching. Låter väldigt intressant och kul.

Jag var även på plats i Malmö och lyssnade på Kristina Alexandersson när hon pratade om att blogga med elever. Det gav kanske inte mig så mycket då jag redan är övertygad om att bloggen kan vara ett bra verktyg att använda. Fick några idéer om hur jag kan lägga upp inför lärarna om fördelarna med bloggen. Föreläsningen hittar ni här.

Ikväll kan man se Jacob Möllstam berätta om hur man kan använda sociala medier och spel i undervisningen. Den föreläsningen kan ni se här.  Jacob Möllstam är ingen bloggare som jag känner till sedan tidigare men han finns här.

Jag hoppas även lärarna på skolan tittar på föreläsningarna för de är fyllda av inspiration.

Imorgon blir det en tripp till bokrean :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar