fredag 28 maj 2010

Läsuppdatering och ny bok

För några månader sedan så såg jag att Johanna Lindbäck skulle komma ut med en ny ungdomsbok till sommaren, Saker som aldrig händer. Då tyckte jag att det var himla långt till sommaren. Men nu är visst sommaren snart här och så även Lindbäcks bok. Jag hade helt glömt bort att den skulle komma så jag fick snabbt som attan in och reservera den på biblioteket. Som tur var det bara fyra stycken som hunnit före mig.

Jag håller just nu på att läsa Kärleksbarnet av Hillevi Wahl. Jag kände inte tidigare till Hillevi Wahl men så för ett tag sedan så vann jag hennes bok Hungerflickan. Då jag helst läser böcker i ordning tyckte jag det var bäst att börja med Kärleksbarnet. Jag har läst ungefär en tredje del av boken och förhoppningsvis hinner jag läsa ut den i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar