lördag 20 mars 2010

Ungdomsböcker att se framemot i vår

En av de böcker som jag ser framemot att läsa under våren är Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo. Enligt förlaget är det en riktig feel-good bok. Extra intressant blir det att läsa den då jag följt Bjärbos blogg Onekligen under en längre tid. Har ni inte läst hennes blogg så tycker jag absolut att ni ska kika in. Boken kommer någon gång i april så väntan blir inte alltför lång.







En annan bok som jag ser framemot att läsa är Beautiful dead av Eden Maguire. Den ges ut av Semics förlag i maj. Omslagsbilden tycker jag är väldigt lockande. I den lilla staden har det skett fyra dödsfall. Det visar sig att de döda har återvänt till de levande för att bringa klarhet. Ett år har de på sig men tiden börjar rinna ut.

Jag tycker detta låter som en spännande bok. Om jag har förstått rätt så är detta första boken av fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar