tisdag 2 mars 2010

Pekböcker

På bokrean fyndade jag dessa fina pekböcker:

Kaninen och hans vänner
Svenska djur
Valpar med fart
Sömniga får

Tänkte inte på det när jag handlade men insåg när jag kom hem att jag hade ju bara handlat pekböcker med djur. Får se om jag hittar något annat också. Skulle även vilja ha någon där man kan känna på olika material.

Kaninen och hans vänner innehåller fotobilder av djur som kan finnas på gården. Det är en textrad på varje sida.

Svenska djur innehåller fotobilder på olika svenska djur. Det står på varje bild vad det är för djur men annars är det ingen text.

Valpar med fart är full med bilder på söta valpar så inte konstigt att jag inte kunde motstå att köpa den. På varje uppslag finns en textrad.

Sömniga får räknas nog egentligen inte till pekböcker. Den innehåller en liten berättelse. Alla böckerna kommer från Kärnan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar