torsdag 23 december 2010

Topplistor

Igår var jag några timmar på jobbet innan det var dags för julledigheten. Jag roade mig med att gör topplistor över de mest utlånade böckerna under höstterminen. Jag höll dock på att förfrysa då det bara var 16 grader på jobbet. Jag fick gå hem pågrund av kylan men stannade kvar då jag hade lite att pyssla med.

Högst upp på listan för de yngsta eleverna kom Bulten - en klump på fyra ben av Ylva-Li Gustafsson. Den är väl inte så jättekänd men den är riktigt poppis på vårt bibliotek.

För eleverna på mellanstadiet var det Kramar och krångel av Ingelin Angerborn som kom högst upp på listan. Vilket jag tycker är lite förvånande. Både Bulten och Kramar och krångel har vi flera exemplar av så då har ju de böckerna lite större chans att hamna på topplistan då det finns flera exemplar att låna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar