torsdag 2 december 2010

Hubert i klistret av Arne Svingen

En dag precis innan Hubert ska bege sig till skolan upptäcker hans mamma att det ska tas skolfoto under dagen. Hon blir lite hysterisk för Hubert måste ju klippa sig. Det tycker inte Hubert. Mamman ringer frisören och skickar dit Hubert. Nu börjar dock Hubert bli hysterisk för hur ska han hinna. Frisören är inte speciellt snabb och Hubert ska ju ha Nilsen första timmen och då vågar man inte komma försent.

När telefonen ringer och frisören bara står och babblar om vad han ska äta till middag tar Hubert saken i egna händer. Vilket inte blir så lyckat.

Jag är glad att jag gav böckerna om Hubert en chans. Jag har tidigare ratat dem för jag tycker inte de har en speciellt lockande framsida. Det är många som frågar efter roliga böcker och då tror jag böckerna om Hubert blir perfekta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar