fredag 31 december 2010

Farligt besök av Åsa Storck

Farligt besök blev jag sugen på att läsa när jag lyssnade på Åsa Storck på Hässleholms författardag. Boken är utgiven på bokförlaget Hegas som ger ut lättlästa böcker. Jag brukar inte läsa så många lättlästa böcker då jag tycker de är rätt tråkiga för man hinner ju inte berätta så mycket på några få sidor. Jag är ju inte heller målgruppen. Men som sagt Farligt besök blev jag sugen på att läsa och nu har jag gjort det.

Farligt besök handlar om Niki som ska vara ensam hemma när föräldrarna ska åka och hälsa på en släkting. Helt ensam är hon dock inte utan kompisen Joel håller henne sällskap. Sent på kvällen bankade det hårt på dörren.Både Niki och Joel flög upp från sina stolar. Vem kunde det vara så här sen på kvällen?

Niki springer fram till dörren. Ska hon öppna? Då ser hon att handtaget på dörren trycks ner. Hade hon låst dörren? Det hade hon inte för dörren flyger upp och in störtar en man. Niki har aldrig sett mannen tidigare. Han frågar efter telefonen. Niki ser att mannen har en pistol.

Farligt besök är en lättläst spännande bok. Boken är bara på 43 sidor med några bilder. Jag tycker den är en av de bättre lättlästa böcker som jag läst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar