fredag 3 december 2010

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Jag glömde nästan att det var bokbloggsjerka idag men bara nästan. Inne hos Annika kan du läsa mer om vad bokbloggsjerkan är.

Veckans fråga:

Vilken genre föredrar du och varför?

När jag jobbar så läser jag mest barn- och ungdomsböcker. Jag hinner inte läsa så mycket annat för jag vill ha koll så jag kan tipsa eleverna. När jag har tid och är ledig brukar jag främst läsa deckare. Det gör inget om de har några år på nacken så man kan läsa flera på en gång, om det är en serie.

Varför jag gillar deckare är väl för att jag gillar att försöka klura ut vem som är skurken. Jag dock även att man får lära känna huvudpersonen och att den utvecklas genom böckerna. Några författare som jag gillar är Håkan Nesser, Anna Jansson och Camilla Läckberg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar