onsdag 19 maj 2010

Vinnarna i 2009 års Bokjury

I mars så skrev jag lite om Bokjuryn. Det inlägget kan man läsa här. Nu är vinnarna utsedda. Vill man se hela listan så hittar man den här.

Bilderböcker 0+

Vinnare: Snurran städar av Eva Bergström, Annika Samuelsson

Läsa själv 6+

Vinnare: Sjöodjuret i Bergsjön av Martin Widmark, Christina Alvner

Läsa mer 9+

Vinnare: Ingen ser dig av Anna Knutsson, Ann-Christine Magnusson

Ungdomsböcker 13+

Vinnare: Döden i pizzan och andra skräckhistorier av Lena Arro

Faktaböcker

Vinnare: Världens farligaste faror av Anna Claybourne

Jag får erkänna att jag inte läst en enda av vinnarna. För kategorin Läs själv 6+ tycker jag det är kul att en Nelly Rapp bok kommer högst upp på listan. Om jag inte minns helt fel så brukar det annars vara Martin Widmarks andra radarpar Lasse och Maja som vinner den kategorin. Lasse och Maja hamnar också på plats 2 och 9. Jag gillar dock Nelly Rapp och tycker det är kul att många funnit henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar