söndag 9 maj 2010

Längtar

Medan jag väntar på att få hem Lisa Bjärbos bok Allt är så logiskt alla fattar utom du så kollar jag runt lite vad som kommer för ungdomar framöver. Att då finna att en av favoritförfattarna kommer med nytt till hösten är ju inte helt fel.

Den sjunde september kommer Johanna Thydell med en ny bok, Ursäkta att man vill bli lite älskad. Johanna har tidigare gett ut två böcker, I taket lyser stjärnorna och Det fattas en tärning.

Jag tycker väldigt mycket om Johannas böcker. Har ni inte läst något av henne så kan jag verkligen rekommendera hennes tidigare böcker. Vad hennes nya bok handlar om kan jag inte hitta någon info om men det blir säkert en bra bok den med.

2 kommentarer:

  1. Åh, Johanna Tydell är så bra :)
    Fick den första läst högt för mig i högstadiet o den andra har jag hemma. Tyckte dock bäst om den första.
    Men vet du ifall de är verklighetsbaserade?
    Har du några (extra) bra böcker o tipsa om som är sanna? Gärna som finns i pocketform?
    Förresten var vart du bibliotekarie?

    //Lina.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar Johanna Thydells böcker. Jag lyssnade när Johanna berättade om sina böcker för ett antal år sedan och då kom frågan upp om de var verklighetsbaserade. Jag har för mig att hon svarade att de till viss del bygger på hennes eget liv, att hon får inspiration därifrån men att det även är mycket som är påhittat.

    Om jag ska tipsa om några böcker som är sanna så finns det tex 14 år till salu skriven av Caroline Engvall. Fast den har du kanske redan läst :)

    Jag jobbar som bibliotekarie på en skola i Hässleholm fast just nu är jag mammaledig :)

    SvaraRadera