söndag 16 maj 2010

Pratar böcker och familjeliv i radion

För ett tag sedan skrev jag ett lite kryptiskt inlägg som går att läsa här. Jag skrev att jag skulle göra något som jag aldrig gjort förut. Jag tänkte att det kanske är dags att berätta vad det hela handlade om.

För någon månad sedan blev jag genom bloggen kontaktad av ett produktionsbolag som ville göra ett inslag om mig och om läsning. Jag var först väldigt tveksam. Att höra sig själv på radion känns lite märkligt. Men så tänkte jag vad kan hända, ibland måste man kanske gå utanför den där bekväma boxen som man befinner sig i, testa nya saker. Så jag bestämde mig för att tacka ja och för cirka en månad sedan blev jag intervjuad. Lite nervös var man allt om inte minst över hur Maja skulle uppföra sig. Maja skötte sig exemplariskt och låg och jollrade lite i bakgrunden.

I morgon är det dags. Jag har inte själv hört inslaget så jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Jag kommer antagligen stänga av radion för det blir för hemskt att lyssna på sig själv. Jag får väl lyssna i små portioner på nätet :)

Om någon vill lyssna så sänds det måndagen den 17:e maj vid tolvtiden på Radio Kristianstad. Här kan man läsa om programmet, inslaget som är i programmet Familjelivet heter "En bok om dagen i lilla Majas liv".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar