tisdag 9 juli 2013

Top Ten Tuesday - filmatiseringar


Då var det tisdag igen och då kör jag en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Best/Worst Movie Adaptations.

Jag börjar med de filmatiseringar som jag tycker är bra.

1. Sagan om ringen tycker jag är en väldigt bra film till och med bättre än boken. Jag har för mig att den följer boken hyfsat.

2. Niceville tycker jag också att de lyckades med.

3. Pojken i randig pyjamas är inte lika bra som boken men helt okej.

4. Hungerspelen var jag lite rädd för att se. Tänk om de hade sabbat det men tyckte de lyckades med filmen.

5. Män som hatar kvinnor gillade jag också.

6. En dag har jag faktiskt inte läst boken men skulle tro att jag hade tyckt om den lika mycket som jag gjorde med filmen. 

7. Harry Potter tycker jag verkligen att de lyckades med. Helt fantastiska filmer. Fast det är ju inte alltid som de följer boken men gillar dem i alla fall.

8. Ondskan är en hemsk bok och jag tycker de lyckades väldigt bra med den filmen.

Sen kom jag inte på fler. Så jag väljer några där jag inte tyckte filmerna levde upp till böckernas standard.

9. Svinalängorna gillade jag inte alls. Den var väl i och för sig som boken men gillade inte hur de filmade den.

10. I taket lyser stjärnorna är en bok som jag tycker väldigt mycket om och blev väldigt ledsen när jag såg filmen. Gillade den inte alls.

2 kommentarer:

  1. Niceville håller jag precis på och läser, sedan ska jag se filmen. Tänkte göra likadant med Hungerspelen så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bägge filmerna är väldigt sevärda tycker jag.

      Radera