tisdag 6 mars 2012

Dags för start

 Igår startade Annika månadens läsmaraton. Jag har tänkt att jag ska hänga på. Jag har dock inte en lika ambitiös lista som Annika men alla deltar ju efter sin förmåga och tid. I listan har jag tagit med några böcker som jag länge tänkt läsa och lite nytt. Några ungdomsböcker som aldrig är utlånade på biblioteket tänkte jag läsa för att se om det är något som ska behållas eller gallras.

Lärjungen av Hjorth och Rosenfeldt
Bara du finns av Jenny Holmberg
Big bang av Torsten Bengtsson
Gabriela Stjärna och fienden av Anna Charlotta Gunnarsson
Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
Före och efter Bella av Maja Hjertzell
Vi i villa av Hans Koppel
Svinalängorna av Susanna Alakoski
Se dig inte om av Karin Fossum

Svinalängorna ingår i min egen utmaning, Läs boken, se filmen så det hade varit bra om jag kunde beta av den också.

1 kommentar:

  1. Det här kommer att bli spännande, alltid kul med utmaningar :)

    SvaraRadera