fredag 23 mars 2012

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Det är fredag och det innebär att det är Bokbloggsjerka hos Annika.

Veckans fråga:

Berätta om årets hittills bästa läsupplevelse.

När jag tittar på listan över lästa böcker 2012 blir jag lite deprimerad. Det har inte varit någon bra början på läsåret 2012. Det har gått riktigt segt.

De böcker som jag verkligen har gillat är böckerna om Sebastian Bergman skrivna av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt. Det är en deckarserie som jag kommer att följa och som jag verkligen kan rekommendera om man gillar deckare. Det har hittills kommit ut två böcker i serien; Det fördolda och Lärjungen.

14 kommentarer:

  1. Får hoppas resten av året blir bättre då :D Mitt år har börjat segt men i mars har det ökats på rejält..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på långledigt i sommar så jag kan ligga i hammocken och läsa :)

      Radera
  2. Precis, då vet du att årets bästa läsupplevelse förmodligen ligger framför dig! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att läsa Det fördolda nu och jag tycker rysligt illa om Sebastian Bergman men förutom det så är boken inte den läsupplevelse jag hade hoppats på. Jag hoppas och tror dock att saker snart kommer att börja hända och att intrigen därmed kommer att ta ordentlig fart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog ett tag innan jag kom in i Det fördolda och innan jag hängde med då det är en hel del personer som man ska få kläm på. Visst är Sebastian ett riktigt svin. Lärjungen är ännu lite bättre tycker jag.

      Radera
  4. Dina sommarplaner med att ligga och läsa i hammocken lät riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst låter det härligt. Fast de som har småbarn vet ju att det blir ju oftast inte som man tänkt sig. Får nog sitta och gräva i sandlådan istället :) Fast det är ju härligt det med :)

      Radera
  5. SV: Hehe, jaså? Ja, här var det inga problem i alla fall så ska lämna tillbaka den nu på måndag :)

    SvaraRadera
  6. Jag köpte faktiskt Det fördolda på bokrean, då kunde jag inte låta bli längre. Får se när jag tar mig an den. Det dröjer nog ett tag, jag har inte riktigt kommit över Sebastian från TV-serien :)

    SvaraRadera
  7. Har du inte läst Vibeke Olssons böcker om Bricken tycker jag du ska göra det:-) Då får du förhoppningsvis en bra läsupplevelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst hennes böcker. Får ja och kolla upp dem. Tack för tipset!

      Radera
  8. Mitt bokår har också inletts rätt ljummet. Utsåg Himmelsdalen av Marie Hermanson till den bästa läsupplevelsen hittills, men det var inte mycket till konkurrens den hade. Hjort/Rosenfeldt har jag inte läst något av, men jag har sett deras böcker på bibliotekets pocketsnurra så det blir säkert ett lån någon gång framöver.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker också att läsåret varit lite svagt hittills för mig, men det blir kanske bättre. Nu blir det ju snart påsk också med lite lediga dagar.

    SvaraRadera
  10. Jag gillade den första men har inte kommit mig för att fortsätta på serien. Men Lassgård stämde inte alls för mig i filmatiseringen så jag kom av mig lite...

    SvaraRadera