söndag 18 mars 2012

Färg, genre eller författare?

Jag skulle behöva era synpunkter och tips. Jag har dragit ut alla mina böcker för att lägga in dem i min virtuella bokhylla. Nu har jag nästan lagt in alla och det börjar bli dags att få ordning i bokhyllorna. Frågan är nu bara hur jag ska sätta in dem. Att sortera böckerna efter färg är väldigt snyggt men vet inte riktigt om bibliotekarien i mig tillåter det. Kanske skulle man sortera böckerna efter genre. Tidigare har jag satt en författares verk ihop men inte brytt mig så mycket mer.

Jag har satt ihop en liten omröstning som ni gärna får delta i.

Hur sätter ni in böckerna i bokhyllorna?

4 kommentarer:

  1. Min bokhylla är en enda röra. Det beror främst på att jag har alldeles för lite hyllplats. Håller själv på och försöker få ordning, dock kommer en del få hamna i lådor och flytta in i förråd.Jag är lite som du och försöker hålla ihop böckerna från en och samma författare. Jag har ambitioner att skapa ett bättre system men det får ske när jag flyttat till något större. :) Annars tror jag att det kan vara bra att organisera hyllan efter författarens efternamn i bokstavsordning. Fast alla sätt är ju bra utom de dåliga så att säga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina bokhyllor har också varit en enda röra men tänkte att jag skulle fixa det nu. För min del är det inget problem med platsen då jag faktiskt har en del tomma hyllplan :)

      Radera
  2. Jag kör på färgsortering. :) Tycker det blir snyggast..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också färgsortering är snyggast dock inte så praktiskt.

      Radera