måndag 6 september 2010

Olästa tegelstenar

Inne hos Bokbabbel kan man läsa om tegelstenar som hon inte läst. I kommentarerna framgår att det är många som har tex Blonde hemma i hyllan och Brott och straff. Jag är precis som många andra.

Blonde av Joyce Carol Oates är en bok som stått i min hylla länge nu. Vet aldrig när jag ska hinna läsa den. Nu när jag har en bokblogg dessutom känns det ännu mer avlägset. Kan ju vara trevligt att ha mer än en bok att skriva på en månad.

Stråk av rött av Elizabeth George har också stått i hyllan ett tag dock inte lika länge som Blonde. Jag tycker väldigt mycket om Georges böcker om Lynley och Havers men som sagt när ska man få tid.

Lewis resa av Per Olov Enquist har jag nog köpt på någon bokrea nån gång för ett antal år sedan. Någon som läst den? Jag är inte ens sugen på den så den förblir nog oläst.

Bröderna Karamazov av Fjodor Dostejevskij köpte jag för många år sedan i ett paket med Idioten och Brott och straff. Det paketet har väl funnits på bokrean de senaste tio åren. Brott och straff har jag faktiskt läst när jag läste litteraturvetenskap. Jag kommer ihåg att jag tyckte mycket om den men handlingen har jag inget större minne av.

Det var några av mina olästa tegelstenar. Vad har ni för några?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar