tisdag 21 oktober 2014

Top ten tuesday - nya serier att läsa




Då var det tisdag och dags för veckans Top Ten Tuesday. Veckans uppgift är: Top New Series I Want To Start (New..let's say within the last year or two). Vissa av dessa som jag nämner är inte helt nya men i alla fall hyfsat nya. En blandning av serier för både ungdomar och vuxna. Några har jag stående i bokhyllan men inte alla.



1. Lotus blues av Kristina Ohlsson

2. Att föda ett barn av Kristina Sandberg

3. Pojken i resväskan av Lene Kaaberböl och Agnete Friis

4. Maze runner: I dödens labyrint av James Dashner

5. Legend av Marie Lu

6.  Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson

7. Röd som blod av Salla Simukka

8. Högre än alla himlar av Louise Boije af Gennäs

9. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

10. Kråkflickan av Jerker Eriksson och Håkan Alexander-Sundquist

8 kommentarer:

  1. Just det ja, Maze Runner! Kråkflickan kan jag verkligen rekommendera, bland det otäckaste jag har läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror dock att jag väntar lite med Mazerunner så man kan läsa tvåan i samma veva.

      Radera
  2. Det finns så många serier... här var några till som jag vill läsa, men som inte fick plats på min lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det bara skrivs fler och fler :)

      Radera
  3. 2 och 6 rekommenderas starkt! Maze Runner är jag faktiskt också nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Får kanske börja med dem då.

      Radera
  4. Maze Runner-serien kan jag verkligen rekommendera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att vänta lite med den så jag slipper vänta så länge på tvåan.

      Radera