tisdag 21 oktober 2014

Fler böcker att läsa

Igår behövde jag lämna tillbaks några böcker på biblioteket och givetvis fick jag några böcker med mig hem. Ramona och Allegiant hade jag reserverat så de var det bara att hämta. Två böcker till fick följa med hem då de stod och ropade på mig i hyllan.

Det har skrivits en hel del positivt om Åsa Larssons barnboksdebut så den var jag tvungen att låna när jag såg den i hyllan. På föräldrahyllan stod boken Mamma, pappa, pengar som jag läst lite om. Det är ju bland annat bokhoran Johanna Ögren som är författare till den boken. Då jag nyligen blivit förälder igen så tänkte jag att jag skulle kika lite i den och se om den innehåller något matnyttigt.

Jag hade ju gjort en lista på sju böcker som jag skulle läsa i höst. Jag har läst tre av dem och frågan är om de andra blir lästa. Jag kan bara inte hålla mig till listor. Men tre av sju är ju okej i alla fall och hösten är ju inte slut än. Nidstången har jag dessutom nästan redan läst ut då den inte är så tjock. Behöver läsa några tunna böcker för att förbättra statistiken över lästa böcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar