fredag 31 oktober 2014

För dig med skral kassa

Då var det dags för bokbloggsjerka igen då det har blivit fredag.

Veckans fråga:

Har du några tips på liknande nyhetsbrev eller kanske en intressant sajt som boknördar borde kolla in? Kan handla om precis vad som helst, t.ex. böcker, prydnader, porslin etc?

Jag har faktiskt dålig koll på just sådana här sajter. Så mitt tips blir av lite annan karaktär.

Mitt tips är att få det lokala bibliotekets nyhetsbrev. Där får man tips om saker som händer på biblioteket tex olika föreläsningar. Nyhetsbrevet brukar komma ca en gång i månaden så man blir inte överöst med mail som man kan bli ibland. Allt på biblioteken är ju oftast gratis så om du har en skral plånbok är kanske detta något för dig.

Nu ska jag surfa runt och se vad ni har för roliga tips!

20 kommentarer:

  1. Gillar också biblioteket, och som du säger toppen att det inget kostar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, gratis författarbesök är ju inte fel.

      Radera
  2. Bra tips och jag brukar kolla in det och även gå på några föreläsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har själv inte varit så flitig att gå på föreläsningar men tänkte ta med dottern på Lördagsskoj på bibblan :)

      Radera
  3. Biblioteket är ju ovärderligt. Alla borde använda bibliotek.

    SvaraRadera
  4. Oh, ska genast ge mig iväg och kolla om biblioteket har ett nyhetsbrev. Vill så gärna ha en anledning att gå dit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biblioteket är fullt av böcker, behöver man någon mer anledning :)

      Radera
  5. Länge leve bibblan! Bra tips.

    SvaraRadera
  6. Bibliotekets är nog bra för dem som använder sig av bibliotek!

    SvaraRadera
  7. Utmärkt tips - måste kolla om den lokala bibblan har sånt! :)

    SvaraRadera
  8. Mitt bibliotek har inget nyhetsbrev, tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Bra tips. Brukar besöka biblioteket och dess hemsida. Har inte sett om det finns något nyhetsbrev.

    SvaraRadera
  10. Får nog ta och kolla om vårt bibliotek har nyhetsbrev.

    SvaraRadera
  11. Det var ett strålande tips. Tack för det!

    SvaraRadera
  12. Kul med tips, ditt var ett riktigt bra och användbart som inte gör att jag mister pengar!

    SvaraRadera