fredag 24 oktober 2014

Just nu

Det känns verkligen som tiden bara springer iväg. Var det inte nyss fredag. Tro det eller ej men nu är det i alla fall fredag igen och dags för bokbloggsjerka inne hos Annika. Denna veckan kör Annika en lätt fråga. 

Veckans fråga:


Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Just nu läser jag barnboken Tonje och det hemliga brevet av Maria Parr. Jag kände att jag var tvungen att läsa den efter att läst det här inlägget av Carolina.  Carolina skriver att "Detta är min bästa barnbok.". Så då förstår ni ju att jag var tvungen att läsa den. Jag har dock inte kommit så långt än, så vi får se om jag blir lika förtjust som Carolina.

Boken om Tonje ingår också i den lista av böcker som jag tänkte läsa under hösten. Än sålänge har jag hållit mig till den utan några större avvikelser.

20 kommentarer:

  1. Vad kul att du läser om Tonje! Det ska bli intressant att se vad du tycker - om du tycker om den lika mycket som jag gör :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju sett och tänkt läsa den innan men så har det kommit andra böcker emellan men när du var så positiv till den så tänkte jag att jag faktiskt måste läsa den. Nu har jag ju inte kommit så långt än så har ingen åsikt än :)

      Radera
  2. Kul med boktips som vandrar genom bloggarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta tipsen får jag från andra bokbloggare :)

      Radera
  3. Ingen bok jag känner till alls, säkert bra tips.

    SvaraRadera
  4. Kände inte alls till den men det låter ju fantastiskt bra. Blir nästa läsning med barnen, tack för tips. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Parr är kanske mer känd för sin andra barnbok, Våffelhjärtat.

      Radera
  5. Svar
    1. Jobbar man inte med barn så är det kanske inte någon bok man känner till. Parrs andra bok Våffelhjärtat är rätt känd och läses ofta högt.

      Radera
  6. Visst är det härligt med en fråga som det finns "rätt" svar på :)

    SvaraRadera
  7. Ingen bok jag kände till, läser inte speciellt mycket barnböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är ju inte så många vuxna som gör det vilket är synd tycker jag.

      Radera
  8. Kul med tips på barnböcker eftersom jag har ett litet barnbarn igen. De andra är tonåringar och läser andra typer av böcker :)

    SvaraRadera
  9. Kul med någon som läser en barnbok! Tycker den jerkan visar att alla bokbloggare inte alls läser samma sak (vilket vi ju ibland anklagas för).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar ju som bibliotekarie på ett skolbibliotek så därför vill jag ju läsa massor av barnböcker. Fast skulle jag byta jobb så skulle jag nog läsa en hel del barnböcker i alla fall. Vissa är så himla härliga.

      Radera
  10. En helt okänd bok för mig. Men roligt med hur tipsen vandrar mellan bloggarna, det är spännande det där.

    SvaraRadera
  11. Den kände jag inte till men jag har tappat kollen på barnböcker.

    SvaraRadera
  12. Önskar att jag hade mer tid att läsa barn- och ungdomsböcker.

    SvaraRadera
  13. Barnböcker läser inte jag längre, nu när barnen blivit tonåringar...

    SvaraRadera