måndag 27 februari 2012

Läs boken, se filmen

Snart har två månader gått av 2012 och jag har inte hoppat på några utmaningar. Jag har kikat runt lite men har inte riktigt känt mig manad att hoppa på någon då jag känner mig själv rätt bra och vet att det antagligen skulle rinna ut i sanden. Jag funderar dock på att utmana mig själv för att få tummarna loss.

På vår tv-box finns det ett antal filmer. Några av dem har funnits där väldigt länge då jag hela tiden säger att jag måste läsa boken först. För att se filmen först och sedan läsa boken går bort för min del.

Den film som funnits längst på boxen är Twilight, en bok som jag äger och länge tänkt läsa.

Som det ser ut just nu så har jag följande filmer inspelade:

  1. Twilight
  2. The kite runner
  3. Gomorrah
  4. Låt den rätte komma in
  5. Igelkotten
  6. Svinalängorna
Att läsa sex böcker känns ju inte så himla jobbigt. Jag vet dock hur det brukar vara, så fort man sätter upp en bok på en lista så blir den inte läst. Jag ska dock verkligen försöka ta tag i dessa böcker och filmer.

Tidsramen för utmaningen tänkte jag skulle vara fram till höstterminens start. Kanske kommer jag fylla på med fler böcker och filmer, ovanstående sex är dock högprioriterade.

Häng gärna på om ni vill, välj böcker som passar er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar